olgerd olgerd
417
BLOG

podobno dziś zmarł david bovie

olgerd olgerd Kultura Obserwuj notkę 5

 

dziś

w trzy dni

po sześćdziesiątych dziewiątych urodzinach

i wydaniu nowej  płyty

zmarł david bowie

 

dziś

gdy wszystko trzeba

sprawdzać

i udowadniać

 

(bo nie wierzymy

nikomu na słowo)

 

potwierdziły tę

smutną wiadomość

osobiste profile muzyka

na portalach społecznościowych

 

ktoś już powiedział

że to znakomita

dobrze przemyślana

strategia promocyjna

 

ale to nie do końca prawda

bo jeśli się jest sławnym

to powinno się

umierać w sobotę

żeby gazety i portale

mogły przygotować

duże artykuły

do poniedziałkowych wydań

 

kiedyś ludzie

umierali ze starości

albo zwyczajnie

bez zbytnich ceregieli

przenosili się na

tamten świat

 

teraz umiera się

zawsze z jakiegoś

istotnego powodu

 

jakby brak powodu

odzierał śmierć z sensu

 

wyciągnąłem z półki

winylową płytę

tribute to david bowie

wydaną w 1983 roku

przez stampa diskos w ljublanie

 

na okładce

jest krzesło

z zawieszoną na oparciu

dżinsową kurtką

z wpiętym w nią

czerwonym goździkiem

i para brązowych szpilek

 

wstyd przyznać

ale nie słuchałem jej

dwadzieścia lat

 

space oddity

the jean genie

rebel rebel

golden years

rock’n’roll suicide

laughing gnome

heroes

boys keep swinging

life on mars

fashion

let’s dance

china girl

 

muzyka się skończyła

ale płyta wciąż się kręci

nie wiadomo po co

 

a ja patrzę na nią

i czekam

nie wiadomo

na co

 

11 stycznia 2016

 

olgerd
O mnie olgerd

Byłem cieciem na budowie, statystą filmowym, ratownikiem wodnym, ogrodnikiem, dziennikarzem itp. Obecnie "robię w sztuce". Nie oczekuję, że zmienię świat; problem w tym, że on sam, zupełnie bez mojego wpływu, zmienia się na gorsze. Mrożek pisał: "Kiedy myślałem, że jestem na dnie, usłyszałem pukanie od spodu". To ja pukałem! Poprzedni blog: http://blogi.przeglad.olkuski.pl/nakrzywyryj/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura