olgerd olgerd
2608
BLOG

Muszę się przyznać do rzeczy wstydliwej: mam kredyt we frankach

olgerd olgerd Społeczeństwo Obserwuj notkę 41

Wiem już - dzięki moim rodakom, którzy z radością i ufni we własną wiedzę o finansach, podają takie informacje w komentarzach internetowych - że: jestem idiotą, że jestem debilem, że jestem cwaniakiem, że jestem sam sobie winien, że się spasłem na czyjejś krzywdzie, że dobrze mi tak, że sam tak chciałem, że będzie mi jeszcze lepiej, jak frank będzie kosztował 10 zł, że wszystkim, takim jak ja, stało się wreszcie to, na co zasłużyli, że sobie na to zapracowałem, że to skandal, że narzekam, bo mam lepiej niż złotówkowicze, bo nad ich tragedią nikt się nie pochyla z troską, że to wina globalizacji, że to przez Żydów i dobrze mi tak, bo pewnie sam jestem z tej nacji, że to sprawiedliwość dziejowa, że w sumie dobrze się stało i byle to dalej trwało, że to za moje grzechy, że nie mam mózgu, że wiedziały gały, co brały, że nikt mi tego kredytu do dupy nie wciskał, że miałem wybór, że trzeba być skończonym tumanem, żeby brać kredyt w innej walucie niż się zarabia, że to przez rząd, że to przez władzę, że to przez spisek światowy (wiadomo czyj!), że to przez Putina, że to przez konflikty w świecie, że to przez słabą złotówkę, że to przez sraczkę psa Obamy, że to przez zachłanne banki, że to przez Unię Europejską, że to przez Grecję, że to przez moją ignorancję, że to wola Boża, że to wina Boga, że Bóg tak chciał, że to normalne, że to nienormalne, że to się wkrótce zmieni, że to się nie zmieni do końca roku, że to się ustabilizuje na całe lata, że tak zapowiadali fachowcy, że żaden fachowiec się tego nie spodziewał, że to przez plamy na słońcu, że to przez konflikt na Ukrainie, że to przez Tuska, że to przez Kaczyńskiego, że to przez złośliwość rzeczy martwych, że to przez prezesa banku w Szwajcarii, który oszalał (prezes, nie bank, a może jedno i drugie?!), że to przez ocieplenie klimatu, że to przez oziębienie klimatu, że to ze strachu, że to z przekonania, że jest bezpiecznie, że to, że owo itd. A ja wam powiem, że mam to w du  …żym poważaniu. Kochani rządzący i wy, bracia i siostry, dajcie mi święty spokój, „zostawcie mnie, odczepcie się!”. Jeśli zabierzecie się za swoje sprawy, a mnie zostawicie w spokoju, to dam sobie radę, bo najbardziej się boję, że będziecie chcieli mi pomóc. Tego już mogę nie przetrzymać…

olgerd
O mnie olgerd

Byłem cieciem na budowie, statystą filmowym, ratownikiem wodnym, ogrodnikiem, dziennikarzem itp. Obecnie "robię w sztuce". Nie oczekuję, że zmienię świat; problem w tym, że on sam, zupełnie bez mojego wpływu, zmienia się na gorsze. Mrożek pisał: "Kiedy myślałem, że jestem na dnie, usłyszałem pukanie od spodu". To ja pukałem! Poprzedni blog: http://blogi.przeglad.olkuski.pl/nakrzywyryj/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo