olgerd olgerd
425
BLOG

Jeszcze się nie zdarzyło, żeby ktoś był niezadowolony

olgerd olgerd Kultura Obserwuj notkę 0

 

 

Starsza pani, elegancka, obdarzona miłym uśmiechem. Otworzyłem jej drzwi Galerii  i zaprosiłem do środka. Skorzystała z zaproszenia.

- Dzień dobry – powiedziała rozglądając się badawczo;  wyglądała na osobę, która czegoś szuka i  spieszy się.

- Dzień dobry – odpowiedziałem i kułem żelazo, póki gorące.  -  Ma pani niesłychane szczęście, bo akurat prezentujemy dwie bardzo ciekawe, niejako uzupełniające się wystawy. Dla wielbicieli malarstwa figuratywnego, pełnego ekspresji, ale jednak wywodzącego się tradycji sztuki polskiej spod znaku Malczewskiego, mamy wystawę malarstwa Dariusza Kalety. To w sali głównej czyli na parterze; tych kilkadziesiąt płócien, a także wielkoformatowych plandek, to prawdziwa uczta dla wielbicieli koloru. Ale te prace to nie tylko kolor i technika , bo mamy w ich przypadku do czynienia także z elementami mistycznymi, choćby w postaciach jawnogrzesznic czy uwspółcześnionych portretach filozofów greckich. Z kolei na pierwszym piętrze obejrzeć pani może wystawę będącą reprezentatywną próbką możliwości malarskich artystów miejscowych, a także wybrane prace znakomitych twórców spoza naszego terenu, ale odwiedzających piękną ziemię olkuską w związku z Międzynarodowym Plenerem Malarskim „Srebrne Miasto”. Około 30 prac pokazuje różne metody malarskie, techniki i style – od nieomalże abstrakcji geometrycznych do hiperrealizmu amerykańskiego. A na drugim piętrze, zapraszam do sklepu, gdzie nabyć pani może, za rozsądna cenę, dzieła malarskie twórców tutejszych, ale także z innych regionów Polski, a nawet zagranicznych. Zapewnia, że obrazy są na każda kieszeń, bo ceny zaczynają się od niewiele ponad stu złotych, aż do kilku tysięcy. Jeszcze się nie zdarzyło, żeby ktoś był niezadowolony z zakupionego w naszej galerii obrazu , ceramiki czy rysunku. Zresztą, co ja pani będę mówił, zapraszam do oglądania… A bilet do galerii kosztuje tylko dwa złote… Jak to mawiają: żadne pieniądze…  - tu urwałem, czekając na reakcję kobiety.

Ona patrzyła na mnie szeroko otwartymi oczami. Jakby nie do końca dowierzała temu, co widzi.  

- A ubikacja? – zapytała.

- Ubikacja?! – upewniłem się czy dobrze słyszę.

- Tak, czy toaleta jest płatna?

- Nie, toaleta jest bezpłatna… - powiedziałem.

- To ja, jeśli można, skorzystam z ubikacji, bo ja tylko siku przyszłam zrobić...

   

olgerd
O mnie olgerd

Byłem cieciem na budowie, statystą filmowym, ratownikiem wodnym, ogrodnikiem, dziennikarzem itp. Obecnie "robię w sztuce". Nie oczekuję, że zmienię świat; problem w tym, że on sam, zupełnie bez mojego wpływu, zmienia się na gorsze. Mrożek pisał: "Kiedy myślałem, że jestem na dnie, usłyszałem pukanie od spodu". To ja pukałem! Poprzedni blog: http://blogi.przeglad.olkuski.pl/nakrzywyryj/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura